دستگاه جلو پا

دستگاه جلو پا(quadriceps table), که به ماشین جلو پا نیز معروف می باشد, یک دستگاه اختصاصی برای تقویت عضلات چهارسر ران است. این دستگاه فقط یک مفصل و آنهم مفصل زانو را درگیر می کند.

تمرین با این دستگاه, به این دلیل که قسمت ساق و کف پا در زمان انجام تکنیک روی هوا در حرکت می باشد, جزء ورزشهای زنجیره باز(open chain) و تک مفصلی قرار می گیرد. برخلاف حرکت اسکات پا, که جزء ورزشهای زنجیره بسته(closed chain)و چند مفصلی قرار می گیرد و بطور همزمان عضلات چهارسر ران و همسترینگ را درگیر می کند .این وسیله فقط برای تقویت عضلات چهارسر ران, و به طور کلی ورزشها و بیماریهایی که از عوارض آن ضعف عضلات کوادریسپس می باشد که نیاز به عضلات چهار سر ران قوی دارند, طراحی و تولید شده است.

روش تمرین با این دستگاه بسیار ساده می باشد. انجام این تکنیک به سادگی نشستن بروی صندلی این دستگاه و قرار دادن قسمت پایین پا در پشت فوم رولر می باشد, به گونه ای که زانو زاویه ۹۰ درجه بسازد. کافیست که وزن مورد نظر خود را انتخاب کنید و شروع به راست کردن زانو در این حالت نمائید تا پا به حالت کشیده در بیاید. البته بهتر است, که در این حالت پا کمی از مفصل زانو خمیده باشد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *